fredag den 19. december 2008

Kortere, men oftere

Sådan, nu må det være slut med de der lange sjældne blog indlæg… mindre og oftere, jeg vil ikke love det, men jeg vil forsøge.

Vi har haft lidt at se til, 4 selskaber de sidste 3 uger, det er jo rimelig godt, i betragtning af at vi officielt ikke er åbnet endnu. Det var nogle vigtige selskaber, da alle de inviterede er potentielle kunder, men det gik rigtig godt og alle var mere end meget glade. Vi lavede bare den traditionelle danske julemad, både koldt og varmt, simpelt, men lækkert.

Jeg er nået frem til den konklusion at det skal være koldt før det er jul. Jeg er ikke i julestemning, stadig ikke, savner DK´s kolde bidende vejr. At komme hjem efter julegaveindkøb og indkøb til hygge med veninderne, varm kakao, te, æbleskiver, dame blade, mad og musik magasiner, stearin lys, rødvin og hvad der ellers hører til. At man fordyber sig i tøse snak i et lille varmt univers, uhmm det savner jeg lidt her i december.

Jeg har til gengæld p.g.a mangel på julestemning proklameret at på søndag mødes vi hjemme hos Vitus, og så bager vi/jeg både pandekager(til at spise imens vi bager), brunekager, pebernødder, jødekager, vaniljekranse, og finskbrød og for ikke at glemme klejner der skal koges.. og måske endda lidt glögg, og så skal vi kun høre julemusik, det bliver så hyggeligt og det burde da kunne få enhver i julestemning. Jeg har aldrig lavet disse småkager fra bunden af før, så jeg håber at det bliver godt. Nogen der har nogle gode tips m.h.t. dej og bagning? Hvad får jer i julestemning??

Vi skal holde jul hjemme hos Vitus og Tania og deres datter Daphne på 8 mdr. Vitus´ forældre lander fra Danmark af d. 23/12, dem har jeg mødt et par gange tidligere, så det bliver super hyggeligt og vi skal naturligvis have den traditionelle danske jule mad og vi skal selvfølgelig også lave den, men det gør mig ikke spor.
Det er vidst nu jeg skal stoppe inden det bliver for langt ;o)

Ingen kommentarer: