tirsdag den 23. december 2008

Jule lækkerier


De første klejner...

Klejner kogt i svinefedt, som mormor ville ha gjort det..
Dagens fangst...



Glög, ganske lækker, selvom jeg ikke kan lide det..



At vride klejner

På disse glas står der "Danish" og det er altså ikke nogen jeg har taget med hjemme fra.
(så havde jeg valgt et helt andet mærke)


Lidt til maven...så der også bliver julekager i overskud


Uhm, de brune kager er klart de bedste, sammen med pebernødderne


Så fik jeg bagt julekager, det tog en 1/2 dag, vanilje kranse, klejner, pebernødder, brunkager, og finsk brød, samt pandekager til at mætte maverne på tilskuerne, så de ikke ville spise for mange julekager.. hvilket var et smart trick hvis jeg selv skal sige det, pandekager med chokolade sovs og værten havde sørget for glög, det er da jule hygge og heldigvis stod det ned i lårtykke stråler, så det hjalp da en lille smule på jule humøret.

-Men nu har jeg fundet ud af at jeg ikke skal have and imorgen og det er jeg da bestemt ikke tilfreds med. Alle 25 juleaftner jeg har oplevet, har jeg altid fået noget fjerkræs relateret, altid! jeg elsker fjerkræ... -men ikke imorgen der skal jeg ha flæskesteg.... øv, flæskesteg i 30 graders varme. ævbæv.
-Nå men billederne er blevet lidt rodet håber at i finder ud af dem alligevel..
og hvis ikke jeg når forbi imorgen, så rigtig glædelig jul til jer allesammen..

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det ser MEGET julet ud.. selvom det må være noget andet at fejre jul i bagende sol. Hvordan fejrer folk normalt jul i Brasilien? :)