søndag den 13. december 2009

For slapt

Ja jeg ved det godt, men det er altså ikke fordi jeg ikke har oplevet noget nu hvor svigerforældrene er her. Eller faktisk det har vi ikke rigtigt, men tilgengæld er Chefs table lokalet færdigt, jeps i hørte rigtigt færdigt, det kan ihvertfald bruges af folk ude fra. Det er klart der er plads til forbedringer, men den slags kan jeg godt lide. Og jeg er meget tilfreds med resultatet, Det er fedt. Kongen har hængt hylder op, og svigermor overtog gardinerne, heldigvis for det. Nu er de nemlig meget bedre end dem jeg forsøgte at sy. Svigerfar og jeg har gået i køkkenet og hygget os og sørget for at vi havde noget at sælge ud af på delivery fronten, så den kan komme op at køre igen og den er gået over al forventning..... i denne her uge, så må vi se i næste uge. Det skal ihvert fald revurderes til næste år om vi skal køre delivery HVER uge, det tror jeg nu ikke kan betale sig.
Om næsten 10 dage er det juleaften. Og der får vi virkelig travlt. Vi har jo denne hersens julepakke ud af huset som indeholder følgende. flæskesteg, andesteg, brune/hvide kartofler, sovs, rødkål og surt og selvfølgelig ris ala mande med kirsebærsovs. Det er meget få som skal have pakken et par dage før juleaften. Dvs. at vi har omkring 100 pakker d. 24 december, det er vildt og jeg aner ikke hvordan vi skal gøre det, men lykkedes det skal det nu nok. Andestegen skal ihvert fald steges dagen før, og det skal jo ikke være varmt når folk får det leveret. Planen er jo at folk selv skal varme maden. Flæskestegen skal dog steges samme dag, ellers er der ingen sprøde sværd til vores gæster og det kan vi ikke ha'.
Soveværelset er lige som det skal være, og gæsteværelset spiller også, så nu mangler vi bare stuen, den er straks værre, men den skal nu nok komme.
Så nu ved i hvad jeg går og laver og derfor ikke helt har tid til at skrive, men planen er da at runde de 200 indlæg inden vi træder ind i 2010, måske endda starte 2010 med indlæg nr. 201.
Lige en sidste ting jeg vil fortælle. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft det så godt her i Brasilien. Jeg har det fantastisk, ja jeg vil nærmest sige at jeg er lykkelig. Lykkelig og glad, men ikke i julestemning. ;o)

Ingen kommentarer: