fredag den 13. februar 2009

Én håndværker, tak

Jeg er måske bare ikke sådan en som skriver på sin blog flere gange om ugen, selvom jeg gerne vil, så istedet for flere undskyldninger om det, ja så skriver jeg når jeg har lyst, men det er jo egentlig også derfor at man har en blog ik'?

Endelig endelig vågner jeg til lyden af folk der banker hul i vores væg og i vores fliser i vores gård, det er fantastisk, håndværkerne er i gang. Den bedste håndværker i hele Brasilien arbejder i vores hus, og han tager ikke røven på os Gringo'er med hensyn til betalingen. Det tog noget tid at finde ham, men nu er han her og han laver noget. Han møder hverdag kl. 0800 og går hjem imellem 17-1800 6 dage om ugen. Nogle gange er de 2, men eftersom vi ikke fik købt helt nok materialer i første omgang har der kun været én, sådan ligesom for at for længe materialerne. De har forhøjet den mur som indrammer vores grund, så ikke hvem som helst kan kravle op over.
Da vi så ville gøre det ude foran kom vores udlejer, som desværrer bor i nabolaget forbi og sagde at vi ikke måtte gøre det ude foran, for så ændrede vi på den i forvejen ikke særlig pæne facade. Så blev der en pokkers ballade fordi ude foran er det såkaldte gitter lige til at kravle over, og fordi at vi talte om det før kontrakten blev skrevet under og der var alle enige, men når vi ikke har det på skrift er der jo ikke meget at gøre ved det. Nu prøver vi at finde en anden løsning, såsom at stikke nogle høje bambus pæle i, som kan fjernes uden problemer den dag vi flytter herfra, det burde efter vores mening ikke være noget problem efter som det nu engang er os der betaler huslejen.
Problemet er ikke kun at folk kan kravle over som det passer dem, for vil de ind skal de nok komme det. Stue vinduet,vores dejlig store vindue i det rum som skal være restaurant, det ligger ud til gaden og man kan GLO direkte ind, og det vil vi gerne have afskygget lidt, så folk kan side diskret i forretnings møder og spise i fred uden at blive udstillet i et bur, og ja der er rent faktisk også tremmer for vinduet, så bur er det helt rette ord.
Så et andet dilemma som er kommet fordi vi ikke må "ændre" facaden er at der ude foran er en lille have hvor vi selvfølgelig gerne vil have plantet en masse farverige flotte blomster, men må vi så det?? Det, efter min mening ændre jo også facaden, men kun til det bedre. De er som sagt tidligere ret tunge at bokse med herude og kan ikke altid se logikken i det vi Gringoer foreslår, men jeg håber da at han får øjnene op. tilbage til håndværkerne, så kan jeg snart se frem til at få en stue på 1 salen og 2 køkkener i baghuset og det er en gulerod der vil noget.

Endelig, endelig langt om læææænge er vores papirer blevet godkendt efter flere afvisninger fik vi sat et advokat firma på sagen og nu er det lykkeds os at blive godkendt til ansøgning om permanent visum og det er vi jo (7-9-13) allerede berretiget til, eftersom vi har invisteret en størrer sum penge i landet, så det burde ikke være noget problem, men man kan aldrig vide hernede. Hvis det ikke passer ind i deres kram den dag, ja så er det bare ærgerligt for dig. Det skal man altså lige vende sig til, at der ikke er nogen helt faste regler for alle områder.
Jeg ser frem til at komme til at leve som en civiliseret selvstændig person, som er uafhængig af andre, for indtil nu og et stykke tid endnu, har vi ikke rigtig kunne gøre det vilde, fordi man ofte er afhængig af en person med opholdstilladelse ´s underskrift eller credit kort. Det er klasse hernede at have et kredit kort, og så kan man købe alt på afbetaling uden renter, og det er smartere at have pengene i banken for der er renten høj.
Det aller bedste ved at vores papirer er blevet godkendt er, at vi snart burde få et protekol nr. Det bevilliger at vi kan få vores ting sendt fra Danmark af, og det er en rigtig dejlig tanke. Da jeg pakkede de 15 flyttekasser i Dk i september, troede jeg at jeg skulle undvære mine ting i 3 mdr. og det var slemt nok, nu kommer der til at gå over 6 mdr inden jeg ser mine egendele, og det er hårdt. Godt at jeg ikke vidste det da jeg pakkede, så kunne jeg da umuligt vælge hvad der skulle i kasserne, og hvad der skulle i kufferten ;o)

Jubiii Vi skal have en hund, det har egentlig hele tiden været planen, spørgsmålet var bare hvilken?. Kongen har en hund i den by hvor han boede før. Da han opsagde hans hus i 2006, for at komme til DK for en periode, overtog én af hans kammerater huset, og han Silas ville gerne passe hunden, Carlsberg i den periode, hvilket var dejligt da de har kendt hinanden siden Carlsberg var hvalp. Og da vi så kommer tilbage til Brasilien i 2008 og Kongen har besøgt Carlsberg en del gange fra ´06 -´08, har vi diskuteret meget om hvor vidt vi skulle tage ham med hertil Sampa, eftersom at han jo nu er i det hus hvor han altid har boet, og har fået sig en legekammerat (en uhyggelig Pitbull). Silas og hans kæreste har naturligvis også haft noget at skulle sige, de har jo trods alt passet ham i 2 år. Nu har de bestemt sig, og de beholder ham der hvor han er, og selvom det er lidt vemodigt for Kongen og også lidt for mig, tror jeg nu at det er det bedste for Carlsberg.
Så nu leder vi efter en hvalp, det skal være en stor hund, gerne en blandning af noget mastiff, det er carlsberg, mastiff og noget brasiliansk. Vi har også tænkt lidt på en grand danoir, meen vi har ikke rigtig fundet nogle endnu, men ihh hvor jeg glæder mig til at lægge nogle sjove billeder ind, har fundet en del sjove katte billeder bl.a. hos Madame og Mandagspigen, og jeg bliver næsten helt misundelig for de ser bare så søde og sjove ud, men nu kan jeg heldigvis snart selv være med.

Ingen kommentarer: