fredag den 9. januar 2009

The girls

Så har vi fået besøg fra Danmark, det er Kongens datter og en veninde, som ankom i mandags og tager hjem igen d. 25 januar. Efter snart 3 måneder væk fra mine egne veninder, er det virkelig dejligt med et par erstatnings veninder, og jeg nyder det. Det er jo helt naturligt at Kongen ikke tager med 3 piger på 22, 23, og 25 år på shoppetur , så den opgave har han overladt til mig, som altså stortset ikke kan tale sproget, og det er fedt at stå på egne ben lige pludselig. Jeg er jo vandt til altid at følges med ham, men nu må jeg klare mig selv og det går virkelig godt. Igår tog vi også i byen uden den veltalende Konge, det var dog bare lige ned på den sædvanlige Ó malleys, men så simpelt som det lyder var det dog ikke, for da vi ankom var strømmen gået. Det gav os 2 valg, enten at tage hjem eller finde en anden bar. Det var dog ikke helt uden assistance hjemme fra vi kom videre til en anden bar. Tog min mobil telefon, ringede op til Kongen fortalte hvad vi ville og gav røret til taxi manden, som uden smut veje kørte os det rette sted hen. Vi fik et par pilsner samt en hel del opmærksomhed fra diverse bargæster og derefter var det hjem i en taxi, der også kørte helt og direkte efter mine instrukser. Det var meget bekræftende at kunne forstå og blive forstået trods det meget lille ordforåd.
Ville egentlig have fortalt om min 1 og 2 juledag på henholdsvis Engelsk og Dansk manér, samt om nytårs aften, men det må I have en anden dag. Fordi nu om dage er 4 mennesker om én computer en presset situation.
Rigtig god weekend til jer alle..

Ingen kommentarer: