torsdag den 21. maj 2009

Invandrer Brasiliansk

I tirsdags var jeg så til det hersens træning/work out. Det er et sted som ligger 3 minutters gå gang fra paladset, det er kun for kvinder og så tager det, når man er i form kun 30 min 3x om ugen. Det er da lige til at klare. Det er en rundkreds med forskellige "forhindringer" skiftevis et stepbræt og så en maskine som træner enten det ene eller det andet, på de 30 minutter skal man så nå 3 omgange og musikken fortæller dig hvornår du skal skifte fra bræt til maskine og hver 8´ende minut mærker/tæller man så sin puls og så er der en oversigt over om man er i god form eller om det hele halter. Det er vældig sjovt, hende der følger mig rundt her de første par gange er en lille spirvip og lettere overgearet, men helt og aldeles rigtig sød, hun har simpelthen været så nervøs for at jeg skulle komme, når nu jeg ikke kunne forstå portugisisk og hun ikke kunne tale engelsk. Så jeg havde jo så min første tur i tirsdags og blev simpelthen taget imod som en prinsesse, alle splejsede med det engelsk de kunne for at hjælpe mig og spirvippen, og ja jeg blev nærmest innogreret når jeg fortalte at jeg godt forstod hvad de sagde på portugisisk, de var vilde for at få fyret de engelske ord af som de nu engang kunne. Og jeg blev betragtet som et dyr i zoologisk have i alle 3 runder, hvilket var lidt pinligt eftersom jeg jo er i utrolig dårlig form, men de kiggede og smilede over hele 5 øren, specielt hende spirvippen bidrog til underholdningen, "Kom nu Mille, kom nu, hurtigere" hun grinte, jeg grinte, og alle andre grinte, men ærlig talt om de grinte med mig eller af mig ved jeg ikke, men jeg hyggede mig. Jeg fik da givet dem lidt at snakke om resten af dagen, hende gringaen som ikke taler portugisisk. Spirvippen fortalte at jeg havde gjort det helt fortrineligt og om jeg så kom igen dagen efter?, måtte pænt sige nej og at jeg først kom i overmorgen, altså torsdag. Var bange for at jeg ville være for øm idag, men enten har jeg bare strukket ordentligt og rigtigt ud, eller også har jeg ikke anstrengt mig godt nok. Hun undskyldte fordi hun ikke kunne engelsk og jeg undskyldte at jeg ikke kunne portugisisk og så skreg de af grin. Planen med denne her træning er jo selvfølgelig at komme i form og rører sig lidt, men det er da bestemt også for at komme lidt ud på egen hånd, og blive presset til at tale det der sprog, som jeg ikke er så glad for, og jeg kan jo godt, skal bare ikke tænke for meget over hvad det er jeg gerne vil sige eller om hvorvidt det er korrekt eller om det er indvandrer brasiliansk ;o)

2 kommentarer:

Madame sagde ...

Det var modigt af dig, Mille, men det lyder som om det har været en sjov oplevelse. Mon ikke du hurtigt lærer sproget, hvis du bruger det?

Og dejligt at du får noget motion!

Mille F sagde ...

Jo det håber jeg, men lige prøver jeg at innogrere mine lektier og det faktum at jeg har timer imorgen ;o)Det er ved at flyde over i mit hovede lige nu. Men de andre danskere siger at det er helt normalt....