fredag den 3. april 2009

Hvad dælen

Kongen og jeg kommer gående stille og roligt på gaden, vi er på vej til vores lokale bar. Så kommer denne her dame gående imod os, meget almindelig ser hun ud, men jo tættere hun kommer imod os, jo mere kan jeg godt se at hun er en som lever største delen af sin hverdag på gaden, da vi så passere beder hun os om at pisse ud i rendestenen for der høre vi gringoer til, intet bedre. Bl.a. det får mig til at indse at her i blandt er det mig som er maddiken. Håber og beder til at jeg bliver foskånet for største delen af den racisme imod hvide mennesker der findes hernede. Det føles dybt surrealistisk at folk kommer med 1/2 racistiske bemærkninger imod os, det er ikke første gang og indtil nu har det kun været kvinder med spydige kommentarer, men måske er det ikke andet for dem... -men det er det for mig. Desværrer når man er hvid her i landet er det også ens betydning med at man har penge, mange penge, sådan er det jo bare ikke for mit vedkommende, men hvordan skal de kunne se det.

2 kommentarer:

Madame sagde ...

Uha, det er frygteligt, Mille, men det er, hvad mange indvandrere udsættes for her i landet ...

Mille F sagde ...

Jeps det ved jeg, og det er forfædeligt at det skal ske for nogen! Det er ikke noget jeg skriver fordi jeg selv har været ude for det. Alle er lige. og Alle skal behandle hinanden ordentligt.