fredag den 3. april 2009

Tænk dig en gang

Jeg er ikke glad for at sige det højt, bliver faktisk lidt bange. Her forleden da jeg kom ind i Zara butikken som vi heldigvis også har hernede, ja så var det ligefør jeg blev nødt til klemme mig selv hårdt i armen. Som der i de danske butikker i disse dage nok er ved at være fyldt med forår og sommer tøj, ja så kom jeg ind i denne hersens Zara butik, den havde et look som jeg alt for udemærket kender fra de danske tøj butikker sådan som de ser ud i september/oktober måned, ja den var fyldt med efterårs farvet tøj og ikke nok med farven var den samme næhh nej tykkelsen på tøjet var lige sådan, store jakker og uldtrøjer, langbukser og kjoler i tykt stof, samt store støvler.
Jeg tænkte for mig selv, kan det nu også være rigtigt. Jeg nyder de dage hvor solen ikke er skarp og jeg kan tage mine fantastiske jeans og en langærmet på, det kan jeg rigtig godt lide, men ligefrem efterårs look, nej tak. Så jeg måtte direkte hjem og høre med Kongen om det nu kunne være rigtigt, koldt efterår i Brasilien??? Han gav delvis butikken ret. Ja til at her bliver en del køligere en 15 grader + minus, men han sagde også at de var lidt overhysteriske, med hensyn til den slags. Vi har ikke helt de samme markeringer af årstiderne her i landet og når de så endlig får muligheden til at gøre lidt ud af det, ja så kan det godt tage overhånd. Så ja her bliver væsentlig koldere, men det er også fordi bygningerne ikke er kolde venlige, man kan ikke lige fyre op for radiatoren. Husene her i landet er bygget til netop at holde på kulden om sommeren så der ikke bliver steghedt inden døres. Jeg glæder mig til efteråret er overstået.. og tør ikke tænke på hvad der kommer derefter. Oppe i bjergende kan der godt blive helt ned til nogle få minus grader, men så holder vi os bare væk derfra så længe.

2 kommentarer:

Madame sagde ...

Tænk kan I virkelig have frost nede hos jer - det troede jeg ikke, Mille. Men det er altså i bjergene og sikkert ikke, hvor I bor. Det må være mærkeligt, at I ikke har de samme årstider, som vi har her :)

Mille F sagde ...

Madame;Ja det er lidt underligt, i december månded har skolerne sommerferie. Jeg savner de markante danske årstider rigtig meget, tror aldrig rigtig jeg har har bemærket de dejlige årstide i DK før nu, har ihvert fald ikke savnet dem før nu. I syd Brasilien er der rent faktisk også mulighed for sne..