søndag den 19. april 2009

The Queens

Igår var jeg til Dronningens fødselsdag. Det er et årligt arrangement som Konsulatet sørger for at få op og stå. De "punker" de danske virksomheder her i São Paulo til at give et bidrag til festen. Igår var vi 300 gæster det var virkelig hyggeligt. Vi fik en lille tallerken med røget og gravad laks og en lille sild til forret, og så var der buffet til hovedret som også bestod af koldt bord samt kartofler, ribbensteg, kalkun og brun sovs. Det er en brasiliansk dame som har arbejdet i det danske køkken for 25 år siden, og ja hun prøver da, men maden var bare ikke lækker, man kan jo evt starte med at smage maden til med salt og peber. Så nu er muligheden at vi skal lave maden næste gang, eller det håber jeg, dels fordi at vi kan gøre det meget bedre og dels fordi det ville være fantastisk at gøre så mange mennesker glade.
Dronningen kunne desværre ikke selv være tilstede, så pigerne på det nedenstående billed måtte træde til som stand in, hvilket jeg syns vi gør rigtig godt. Alle pigerne inkl. mig selv har danske mænd. Og ved at kigge på det billed kan jeg vidst godt gå ud fra at jeg er faldt til. Det var bare så hyggeligt og nøj hvor vi fik danset. Jeg havde købt nogle nye fine sko med nogle uhyggelige høje hæle, men det klarede jeg bare helt fint. Dansede, hyggede og snakkede hele natten lang og var hjemme kl 04:30, så idag føler jeg mig lidt ældrer end jeg egentlig er, og ikke nok med det, så har jeg også fanget min første Brasilianske forkøelse. -men med mine erfaringer fra det danske klima, ved jeg heldigvis at det går over om et par dage ;o)

Fra venstre; Fananda som er sammen med Morten, håndboldtræneren, Moi, Tania, som er sammen med Vitus, de er heldige forældre til Dahpne, Thais som er sammen med Peter fra handelskammeret, Mirian, som er sammen med Jonas, forsikrings manden, Aline som er med Niels fra hans eget opbygget firma der arbejder med rockwool, de venter deres første barn lige rundt om hjørnet, og sidst Cintia som er sammen med General Konsulen.

Ingen kommentarer: