tirsdag den 27. oktober 2009

Heldigvis

Heldigvis kender vi en Mejerist. Maelkemanden, han er dansker og forstaar praecis hvad det er vi gerne vil ha'. Foerst ville vi gerne ha' Creme fraiche.........-det fik vi. Saa ville Donna Mille gerne have kaernemaelk.......................- det fik hun. Og nu arbejder maelkemanden paa at lave feta til Kongen. Det er fantastisk, Tak maelkemand. Tak fordi jeg kan faa koldskaal, som stortset er min favorit spise om sommeren, det har det vaeret lige saa laenge jeg kan huske. Koldskaalen har kostet mig en omgang salmonella forgiftning engang, jeg var selvfoelgelig haarderst ramt eftersom jeg spist mest. Men selv da jeg var ovenpaa efter den omgang var koldskaal stadig en vellidt spise. Og da jeg flyttede hjemme fra kan man vel naesten sige at jeg i perioder spiste koldskaal hver dag, det kostede mig et par ekstra kilo.
Nu efter over et aars pause er vi igen sammen, nu skal jeg bare selv bage kammerjunkerne, men det er en sand fornoejelse. Her er foerste portion, og den var ganske god.

Ingen kommentarer: