onsdag den 21. oktober 2009

Hjertelig velkommen

Sommertid! I soendags skete det endelig, urerne er stillet frem! Kom sol, kom sommer, kom nu! Jeg syns det har vaeret en usandsynlig haard omgang vinter, taget i betragtning af at jeg jo er en sand viking. Maaske er det fordi at jeg ikke mentalt har vaeret forberedt paa at det rent faktisk ville blive koldt, eller maaske fordi mit indre ur slet ikke var indstillet paa vinter i dette 1/2 aar, eller ogsaa er det bare fordi at det ogsaa kan vaere rigtig rigtig koldt her i Brasilien. Men nu vender det, og det er allerede begyndt at vaere lyst laengere, heeeeelt til 1930, men jeg faar desvaerre ikke mange lange lyse sommeraftner for de eksistere ganske enkelt ikke her i denne verdens del. Det er selvfoelgelig rigtig rigtig roev, men man kan aabenbart ikke baade faa de smukkeste strande og den skoenneste natur og saa ovnikoebet lange lyse aftner til at nyde det i, men saa nyder vi det bare i moerke og tager vores del af myggene.

2 kommentarer:

Farmer sagde ...

Det med de lyse nætter er vel noget med at I bor tættere på ækvator end de danske breddegrader.

Ved sammen breddegrad burde der vel være samme type solnedgang.

Spændende at følge med på din blog.

Mille F sagde ...

Hej Farmer

Tror helt bestemt at det har noget med breddegraden at goere. Det er bare saa hyggeligt at sidde ude i den danske sommer aften/nat, nogle gange sidder man jo naermest ude hele natten uden at det har vaeret rigtig moerkt, det er hyggeligt.

Tak fordi du laeser med. og god weekend